RohitSharma Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 Showing Below Warning and errorUncaught ReferenceError: ScrollTrigger is not definedScrollTrigger.min.js:10 Please gsap.registerPlugin(ScrollTrigger) ScrollTrigger @ ScrollTrigger.min.js:10 G.create @ ScrollTrigger.min.js:10 (anonymous) @ mainPage.html:20 ScrollTrigger.min.js:10 Uncaught TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'indexOf') at N (ScrollTrigger.min.js:10:415) at ScrollTrigger.init (ScrollTrigger.min.js:10:8528) at new ScrollTrigger (ScrollTrigger.min.js:10:18901) at G.create (ScrollTrigger.min.js:10:19167) at mainPage.html:20:15 See the Pen RwBryXR by rohit165 (@rohit165) on CodePen.
Cassie Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 Heya! There's no warning in that pen for me That error means that you need to register your plugin though - e.g. gsap.registerPlugin(ScrollTrigger)
RohitSharma Posted December 28, 2022 Author Posted December 28, 2022 I have already mentioned the Quote gsap.registerPlugin(ScrollTrigger)
Sadiq Shaikh Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 Hello , If you are getting the error in the console, Make sure to add you js file below the cdn links. <script src="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/gsap/3.11.3/gsap.min.js"></script> <script src="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/gsap/3.11.3/ScrollTrigger.min.js"></script> <script src="/js/app.js"></script> Something like this
GreenSock Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 @RohitSharma can you provide a minimal demo that clearly shows the problem? That CodePen works find and has no such errors. The only reason you'd be seeing that error message is if you forgot to call gsap.registerPlugin(ScrollTrigger) BEFORE you try using ScrollTrigger. If you're still having trouble, we'd be happy to take a look at a minimal demo that clearly shows the problem. We certainly want to help.
Recommended Posts